Anaheim! (Incl. Disney!) - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu Anaheim! (Incl. Disney!) - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Jesse Stoop - WaarBenJij.nu

Anaheim! (Incl. Disney!)

Blijf op de hoogte en volg Jesse

13 September 2013 | Verenigde Staten, Anaheim

Hallootjes!

Daar gingen we dan, vanuit Venice richting Anaheim.
Zoals gewoonlijk knalde de skihut weer uit de speakers van de autoradio en zo reden we met "hey, waar ga je heen...met je kamelenteen" het warme weer tegemoet. De temperatuur liep, hoe dichter bij Anaheim, aanzienlijk op en bij aankomst merkten we dat duidelijk, het is hier heet! Snikheet!
Ons hotel is groot en heerlijk, Starbucks beneden.. Er zit zelfs een enorm "foodcourt" met winkels, barretjes.
Onze kamer heeft niet alleen uitzicht op Disney en het bijbehorende vuurwerk maar ook op het zwembad. Jesse had dat snel opgemerkt en stond al bij de deur.. We hebben de boel de boel gelaten en ons in zwemtenue begeven naar het zwembad.
Even dachten we dat het waterparadijs voor kinderen gesloten was aangezien het er nog al "droog" uitzag, maar toen de badmeester Jesse zag aanlopen drukte hij op de knop en bulderde uit alle kanten van het toestel water. Jesse, de held, scheet gelijk 7 kleuren en stond druk te gebaren naar de badmeester dat hij "uit" moest! Zo heel af en toe mocht hij aan, als het kleine laagje water leek te verdwijnen om 'm daarna heel snel weer uit te laten zetten! Gelukkig werd hij halverwege de dag wat heldhaftiger en mocht de knop gewoon "aan" blijven. Dit kan als je het enige kindje in het zwembad bent! Hij heeft zich uren vermaakt met 3000000 keer hetzelfde rondje te maken op het speeltoestel. Later kwamen er meerdere kindjes bij en was het feest compleet!
'S Avonds zijn we naar Disney Downtown gelopen, ongeveer 15 minuutjes lopen hier vandaan, om vast wat sfeer te proeven voor morgen!! We hebben er heerlijk gegeten en gedronken (Martijn kwam bij het afrekenen er pas achter dan een biertje 11,- dollar kostte) en wat rond gelopen. Erg leuk!
Redelijk vroeg terug naar het hotel gegaan omdat morgen natuurlijk DE dag voor Jesse zou zijn.
In de kamer hebben we heerlijk luxe nog even vanuit bed het vuurwerk van Disney kunnen zien.. En daarna zijn we gaan slapen.. Op naar morgen!

Vrijdag 13 september...

De dag! Jesse hebben we lekker laten uitslapen om goed fit te zijn voor deze dag. Het park is tot half 1 's nachts open dus voelden we ons niet echt genoodzaakt om al vroeg in het park te gaan staan.. Uurtje of 11 kwamen we bij de kassa's aan en konden zonder in de rij te staan gelijk doorlopen.. Voordeel van wat later komen dus!
Gisteren hadden we al begrepen dat de start van het Halloween seizoen vandaag geopend zou worden, en dat het ook nog eens een speciale dag zou zijn vanwege vrijdag de 13e. Typisch gevalletje van met je neus in de boter vallen noem je dat toch?
Het park was prachtig versierd en er lagen over enorme pompoenen. De eerste attractie was "pirates of the Caribbean" en Jesse herkende het liedje gelijk van zijn app op z'n computer! Na 1 minuut in de attractie vroeg hij wel voorzichtig "bijna uit?" maar hij was niet bang! Nog een keertje hoefde alleen niet... ;-)
We hebben heerlijk door het park gewandeld al was het wel druk... We hebben gegeten bij een leuk tentje waar toevallig een podium stond. Aangezien Jesse er heilig van overtuigd was dat "mouse" daar zou komen bleven we maar zitten. Niet zonder resultaat, alleen is het maar net hoe je het bekijkt. Er begon inderdaad een show, zonder Mickey helaas. Het was een vrij vage show maar met veel interactie met het publiek. En laat Jesse nou net een tafeltje op de eerste rij uitgezocht hebben. En laten ze nou net een "bankrover" nodig hebben!! Juist, die meneer met die blonde haren en blauwe Polo.. Kunt u even naar voren komen?
Martijn was de gelukkige en had gelukkig helemaal geen moeilijke tekst! Hij moest met 1 of ander Texaans accent een heel verhaal constant herhalen. Jesse en ik lagen natuurlijk in een deuk. Even als de rest van de zaal...
Zelfs buiten kreeg Martijn nog schouderklopjes van mensen uit de zaal. Je maakt wat mee.
Jesse vond het nu wel echt tijd worden voor Mouse en bij het zien van mouse in Halloween kostuum wist hij het dan ook even niet meer.. Hij glunderde van geluk en wilde gelijk naar 'm toe. Er stond een bandje te spelen en zowel Mickey als Minnie stonden te dansen op de muziek, Jesse vond het prachtig!
Het viel ons op dat er heel veel figuren liepen, kan toeval zijn dat we ze in de andere parken telkens gemist hebben uiteraard.
Er is een apart dorpje waar het huis staat van Mickey, Minnie, Goofy.. En daar lopen ze eigenlijk heel de dag rond. Je kan met ze op de foto (wat Jesse maar al te graag wilde, ook al moest hij daar 20 minuten voor in de brandende zon voor wachten) en ze nemen echt de tijd voor ze!
"It's a small world" hebben we natuurlijk ook de nodige keren gezien, ook dat vond hij geweldig!! Het is echt Jesse zijn dag geworden en hij heeft geglunderd van oor tot oor, de hele dag. We hebben 'm zelden zo gelukkig gezien.
Omdat we deze dag van Ome "Aju" en tante "Liesie" hebben gehad zijn we ze dan ook zeer dankbaar. Het was fantastisch!!
Omdat het vrijdag de 13e was draaide er voor het kasteel een DJ en kwamen alle "slechte" figuren uit de film dansen met de gasten. Jesse vond het geweldig en was druk aan het dansen en "Ibiza" aan 't roepen. Tot groot plezier van de mensen om ons heen, die moesten zo lachen om 'm!
We hebben op het einde van de dag nog een vuurwerk show gezien, volgens mij was de naam iets van "Fantasmic" en ook die show krijgt een dikke 10. Mickey was ook daar in te zien en Jesse heeft zitten gillen op Martijn zijn schouders!! Van blijdschap wel te verstaan!
Kortom, waanzinnige dag geweest! We waren het park nog niet uit en Jesse viel in slaap... Helemaal op!

Morgen een heerlijk dagje niks! Zwemmen en zonnen! (Noem het maar niks! ;-))

Xxxxxx

• 14 September 2013 - 20:14

Stephanie:

Wat mooi om te lezen dat Jesse t zo onwijs naar z'n zin heeft gehad!
    Misschien heeft Martijn toch z'n roeping misgelopen en moet ie toch iets gaan doen met z'n texaanse accent?
    Geniet nog maar lekker daar in t mooie land en ook zeker van elkaar als gezin!
    En blijf zeker zo schrijven dan kunnen we nog een klein beetje van de sfeer proeven.

Groetjes Stephanie

• 14 September 2013 - 20:39

Oma Elly En Opa Chris:

Och jongens, wat een fantastische verhalen nou toch weer.
    We genieten zo met jullie mee, wat heerlijk! Top om te lezen dat jullie je zo amuseren en dat Jesse het zo naar zijn zin heeft. Leuk ook dat hij nu alles zo bewust beleeft en herkent. We missen wel de foto's, hoewel we zelf bij jullie verhalen ook wel de nodige beelden kunnen oproepen hoor ;).
    Dat Martijn's talent in Amerika ontdekt is...., héél bijzonder! Er zijn er maar zat die de ene na de andere auditie daar moeten doen om ontdekt te worden en dan komen ze nog met hangende pootjes terug naar Nederland omdat het niet gelukt is. Zo zie je maar hoe raar het kan lopen.
    Jesse heeft het talent om mensen te vermaken niet van een vreemde > ook hij heeft een podium nodig en vindt de aandacht die hij dan krijgt prachtig.
    Morgen goed smeren als de zon zo heet is en we zijn weer zeer benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Groetjes, dikke kus en knuffel voor alle drie van oma Elly en opa Chris XXXXXXXXXXXX

• 14 September 2013 - 20:46

Oma Elly En Opa Chris:

Ohoh, daar zijn we nog even!
    Nu zien we opeens wel de foto´s. Net waren ze echt niet zichtbaar, maar wat zijn ze leuk!!!
    SUPER!!!

Nog een knuffel van ons. XXXXXXXXXXXXX

• 14 September 2013 - 21:56

Opa Piet:

Hallo pirates,
    Dat moet zeker een fantastische dag geweest zijn voor jullie 3en. Het plezier straalt op de foto's van jullie af en in het bijzonder van Jesse! Dat zal weer wennen worden voor hem als hij weer terug is in " de gewone wereld"... Voor jullie trouwens ook! Maar......jullie hebben gelukkig nog een hele week!
    Wellicht ligt er voor Martijn nog een carrière als toneelspeler in het verschiet?!
    Geniet morgen van de zon, de rust en elkaar op het strand!
    Opa Piet.

• 14 September 2013 - 22:37

Oma Els:

Ha leffies,

Ik wilde dat ik erbij geweest was!! Wat een stralend, genietend kind. Ik zie alleen al
    op de foto's al dat het een hoogtepunt geweest is!
    Er is wel heel veel te zien, in zo'n park. Heel veel disney figuren, die met alle kinderen bezig zijn! En wij genieten van alle foto's en verslagen.
    Nu een lekker daagje rust, lekker even uitblazen in de zon! Ook heerlijk!!!!
    Het laatste weekje zit eraan te komen, nog even genieten voor jullie.
    Knuffels voor allemaal. XXXXX

• 15 September 2013 - 21:08

Ome Ivo En Tante Elise:

Wat een leuk verslag met geweldige foto's!! Echt super leuk om Jesse zo enorm te zien genieten met alle Disney figuren! We zijn blij dat we jullie dit huwelijks cadeau hebben kunnen geven!

Geniet nog maar een week met z'n drieën, want voor je het weet zit je weer in het regenachtige Nederland.

Ps. Was Martijn wederom baldadig dat hij voor bankrover werd aangezien?

Xx

• 17 September 2013 - 11:18

Randall, Sieg En Yuna:

FANTASTISCH!!!!!!!

Wat een geweldige dag weer!! Jesse wat zit jij te genieten op de foto's en papa en mama ook!!
    Yuna wil steeds de foto van Jesse zien met Mickey Mouse en pluk duck (Donald Duck) haha!
    Kijk mama , kijk !! Jesse handje geven Mickey Mouse!

Martijn!! Jij heb zoveel talenten, niet normaal! Wij hadden er graag bij willen zijn! Geweldig!
    Vast hilarisch maar wij zijn trots op je dat je het gedaan hebt hihi!

Fijn om te zien dat jullie op en top genieten!!

Liefs van ons!